Nemačka – Oldenburg

Poseta partnerskoj školi BBS WECHLOY

Oldenburg, SR Nemačka 2017

Kako već šestogodišnja tradicija nalaže, i ove školske godine su učenici Ekonomsko-trgovinske škole išli na studijsko putovanje kojim je obuhvaćena poseta gore pomenutoj partnerskoj Školi. Naime, 16 učenika iz drugog i trećeg razreda, u pratnji dva nastavnika Azre Ahmetović i Fuada Dugopoljca su imali tu čast da budu deo ovog projekta.

Subota, 09. 09. 2017. u 14 časova ispred hale Pendik, direktor Ekonomsko-trgovinske škole Sead Ljajić, predstavnik lokalne samouprave iz oblasti obrazovanja gosp.Rifat Redžović, kao i ekipa Regionalne televizije, ispratili su učenike i nastavnike na ovo putovanje uz želje da sve protekne u najboljem redu i da se sa puta vrate puni pozitivnih utisaka.

Putovanje je trajalo oko 29 sati tokom kojih su sledile pauze, kako one propisane zakonom o saobraćaju, tako i one za kojima se ukazala potreba tokom samog putovanja. Za sve vreme, zdravlje i raspoloženje učenika i nastavnica bilo je u najboljem redu, a osoblje putničke agencije „Kimmel“ je svojom profesionalnošću doprinelo i da bezbednost ekipe Ekonomsko-trgovinske škole bude na veoma visokom nivou.

Nedelja.09.09.2017. oko 19 časova ekipa je stigla i smestila se u omladinski hostel, inače mesto gde naše ekipe odsedaju svake godine. U toplim i prijatnim prostorijama hostela, srdačnu dobrodošlicu ukazali su nam nastavnici, predstavnici srednje stručne Škole BBS Wechloy.

Nakon večere, u pratnji dva nastavnika, predstavnika Škole domaćina, učenici i nastavnice naše Škole izašli su u kratak obilazak strogog centra grada Oldenburga.

Vrativši se u hostel, oko 22 časa, usledio je dogovor vezan za aktivnosti koje su našu ekipu očekivale već prvog dana boravka u ovom prelepom gradu na severu SR Nemačke.

Ponedeljak, 11.09.2017. u 10 časova usledio je prijem u školi domaćina. Tom prilikom naši učenici su obišli školu, a u jednoj od učionica, uz zakusku, imali su organizovano druženje sa vršnjacima domaćinima. Tokom druženja učenici obe škole razmenjivali su iskustava, znanja i interesovanja tipična za njihov uzrast. Sve to proteklo je u pratnji njihovih nastavnika koji su koordinirali tim druženjem.

U međuvremenu, nastavnici Azra Ahmetović i Fuad Dugopoljac imali su prijem kod direktora Škole BBS Wechloy, tokom kojeg su vođeni razgovori na temu daljeg delovanja partnerstva. Boravak u školi trajao je oko tri sata, nakon čega se ekipa iz Novog Pazara i Oldenburga uputila ka pristaništu na reci, gde smo imali veoma prijatnu vožnju brodom.

Nakon toga, usledilo je slobodno popodne, tokom kojeg su se učenici i nastavnici mogli odmoriti i pripremiti za odlazak u kuglanu, koji je bio zakazan te večeri u 20 časova. Kasnije te večeri, nastavljeno je druženje učenika u hostelu, nakon čega je usledio dogovor o aktivnostima koje su planirane za naredni dan, a potom odlazak na spavanje.

Utorak 12.09.2017. u 10 časova, uputili smo se ka Bremenu. Posetili smo muzej „Klima haus“. Na jednom mestu su simulirane sve klime na Zemlji. Učenici su bili oduševljeni.

U 16 časova, a u skladu sa prethodnim dogovorom, krenuli smo put Oldenburga.

Iste večeri, kolege iz Škole domaćina organozovale su večeru u jednom od restorana gde smo nastavili druženje započeto tog prepodneva. Učenici su takođe imali organizovano druženje tokom kojeg su imali priliku da se još bolje upoznaju i razmene iskustva vezana za kulturu, tradiciju i običaje zemalja iz kojih dolaze.

Sreda, 13.09.2017. u 12 časova smo imali prijem u Opštini i obilazak grada uz turističkog vodiča. Ostatak dana proveli smo u prijatnom druženju sa našim domaćinima.

Četvrtak, 14,09,2017,. naš poslednji dan boravka u Oldenburgu. U devet sati ujutru u Školi domaćina, imali smo radionicu interaktivnog tipa, gde su učenici obe Škole uzeli učešće. Tema radionice bila je kultura i običaji dva grada (Novog Pazara i Oldenburga). Za to vreme, nastavnice Azra Ahmetović i Fuad Dugopoljac su bili u razgovoru sa grupom kolega vodile razgovore na stručne teme iz oblasti metodike nastave, kao i eventualnim posetama kolega iz Oldenburga našoj Školi gde bi držali seminare na tu temu.

Nakon uspešno završenog radnog zadatka, organizovana je oproštajna zakuska, a tom prilikom domaćini su nam podelili simbolične poklone u znak sećanja na ovogodišnje studijsko putovanje povodom susreta dve partnerske Škole.

Uz želje da se ponovo vidimo 26.. maja 2018. u Beogradu, kada je zakazan sledeći susret, oprostili smo se sa našim domaćinima i zahvalili na toploj dobrodošlici i nesebičnom gostoprimstvu.

U kasnim popodnevnim satima istog dana krenuli smo put Beča.

Petak, 15.09.2017. oko 06.30 časova stižemo u Beč nestrpljivi da upoznamo lepote te poznate metropole. U 12. sati pridružila nam se izvesna gospođa Katarina koja nas je povela u panoramsko razgledanje grada. Takođe, imali smo priliku da posetimo baroknu palatu Belvedere, Senbrun vidimo džinovski točak, filijalu muzeja madam Tiso,crkvu Sv. Franje, Donau Inzel, rezidenciju carske porodice……

Subota. 16.09.2017. u 09. časova, nakon doručka krećemo za Novi Pazar srećni zbog skorog susreta sa svojim porodicama i zadovoljni bogatim iskustvom koje nosimo sa ovog prelepog i uspešnog studijskog putovanja.

Naš povratak kući protekao je u najboljem redu i dobrom raspoloženju. Oko 00.30 stigli smo ispred hale „Pendik“ srećni i zadovoljni sto je sve proteklo po planu i što iza sebe imamo jedno iskustvo koje ćemo još dugo pamtiti.