Učenički parlament i Vršnjački tim u saradnji sa psihologicama Dženanom Đulović i Almom Čolović-Međedović kao i koordinatorom učeničkog parlamenta Sabinom Šaćirović, organizovali su radionicu istraživanja različitih aspekata ljubavi, sa posebnim fokusom na partnersku ljubav i njene osobenosti. Radionica je bila interaktivna, angažujuća i ispunjena dinamičnim diskusijama i kreativnim aktivnostima.
Sadržaj i aktivnosti radionice
Prvi korak: Kakve ljubavi postoje?
Radionica je započela brainstormingom o različitim vrstama ljubavi. Učesnici su naveli širok spektar ljubavi: od partnerske, roditeljske i prijateljske, do ljubavi prema sebi, prirodi, umetnosti i radu. Diskusijom smo zaključili da ljubav nije samo emocija, već i širok pojam koji uključuje interesovanja i naklonosti koje utiču na kvalitet našeg života. Tema radionice sužena je na partnersku ljubav.
Drugi korak: Koliko je ljubav važna?
Na plakat sa izjavom “Ljubav je smisao života”, učenici su postavljali oznake za “Da” ili “Ne”. Većina je podržala tvrdnju, što je otvorilo diskusiju o razumevanju ljubavi kao smisla života. Istaknuto je da ljubav nije jedini smisao života, ali svakako igra ključnu ulogu u zadovoljstvu i ispunjenju.





Treći korak: Gde u telu osećam ljubav?
U opuštenoj atmosferi, učesnici su reflektovali na telesne senzacije povezane s osećanjem ljubavi. Većina je stavila ruke na srce ili stomak, ističući povezanost emocija s fiziološkim reakcijama. Diskusija je naglasila važnost prepoznavanja ovih senzacija za bolje razumevanje sopstvenih osećanja.
Četvrti korak: Ah, ljubav!
Brainstorming na temu reči “ljubav” omogućio je klasifikaciju odgovora (osećanja, ponašanja, odnosi, metafore). Učesnici su diskutovali o tome šta ljubavni partnerski odnos podrazumeva i šta isključuje, a kroz filozofsko-psihološki osvrt uveli smo teorije Erika Froma o ljubavi kao umeću koje se može učiti.
Peti korak: Razlozi za ljubav
Učesnici su anonimno naveli razloge zbog kojih vole svog partnera ili bi voleli nekoga. Odgovori su podeljeni, čitani i diskutovani. Tema bezuslovne ljubavi izazvala je duboku diskusiju, u kojoj je zaključeno da je u partnerskim odnosima ljubav najčešće uslovljena međusobnim vrednostima i osobinama.
Šesti korak: Ljubav i zaljubljenost




Kroz rad s karticama, učesnici su istraživali razlike između ljubavi i zaljubljenosti. Diskutovano je o tome kako prepoznati zaljubljenost i ljubav, kao i o važnosti sazrevanja kroz ove emocije. Zaključeno je da zaljubljenost često vodi ka idealizaciji, dok ljubav zahteva dublje razumevanje i prihvatanje.
Sedmi korak: Koliko je ljubav neophodna?
Na kraju, vraćeno je pitanje da li je ljubav smisao života. Kroz diskusiju o posledicama gubitka ljubavi, učesnici su zaključili da ljubav nije jedini smisao života, već jedna od vrednosti koja doprinosi celokupnom zadovoljstvu i sreći.
Rezultati i utisci
Radionica je omogućila učesnicima da:
- Razumeju različite aspekte ljubavi, uključujući fiziološke, emotivne i filozofske dimenzije.
- Kritički promisle o razlikama između zaljubljenosti i ljubavi.
- Razviju dublje razumevanje sebe i svojih odnosa s drugima.
Atmosfera je bila otvorena i podržavajuća, a učesnici su pokazali visok nivo zrelosti i zainteresovanosti za temu. Aktivnosti su bile prilagođene uzrastu i interesovanjima učesnika, što je omogućilo aktivno učešće i kvalitetne diskusije.
Današnja radionica je uspešno ispunila ciljeve: podsticanje kritičkog razmišljanja, jačanje emocionalne pismenosti i osnaživanje mladih za zdravije partnerske odnose. Nastavićemo s ovakvim edukativnim sadržajima, koji doprinose njihovom ličnom i socijalnom razvoju.
Datum: Rukovodilac učeničkog parlamenta:
28.11.2024.god. Sabina Šaćirović

